136223 800fa5bf 8abc 4487 bb86 dae697e6b8c1 nhc header persbericht large 1405606629

NH Hotel Group opent twee nieuwe vijfsterrenhotels in Madrid en Barcelona

Uitbreiding NH Collection portfolio in Spanje

Madrid, 23 november 2016 – NH Hotel Group heeft haar NH Collection portfolio uitgebreid met de toevoeging van twee unieke vijfsterrenhotels in de belangrijkste steden van Spanje: NH Collection Gran Hotel Calderón in Barcelona en NH Collection Suecia in Madrid. Beide hotels zijn gevestigd in historische en unieke gebouwen op strategische locaties en beschikken onder meer over prachtige dakterrassen met uitzicht over Madrid en Barcelona. Met de toevoeging van deze twee NH Collection hotels toont NH Hotel Group haar toewijding om te blijven investeren in onderscheidende en kwalitatief hoogwaardige hotels in grote steden over de hele wereld. Tussen 2016 en 2018 zullen nog acht NH Collection hotels openen in steden in Mexico, Chili, Frankrijk, Italië, Nederland, België en Spanje.

NH Collection Grand Hotel Calderón en NH Collection Suecia streven naar het overtreffen van de verwachtingen van gasten die op zoek zijn naar 'net dat beetje extra' in hun reizen, zowel zakelijk als privé. Niet alleen door de centrale ligging van de hotels, die gevestigd zijn in historische en iconische gebouwen, maar ook door de combinatie van high-end gastronomie, technologische innovatie én design bieden beide hotels gasten onder het motto 'feel the extraordinary' een memorabele beleving.

NH Collection Grand Hotel Calderón

NH Collection Gran Hotel Calderón, gelegen aan de Rambla de Catalunya in het centrum van Barcelona, is getransformeerd tot een van de meest iconische vijfsterrenhotels van de stad. Het interieur is een eerbetoon aan de avant-garde van de stad en de LED-videowall van 56 m2 die zich in de lobby bevindt is één van de voorbeelden van de vele innovatieve technologieën binnen NH Hotel Group. Naast de 255 kamers (163 Superior, 63 Premium en 14 Junior Suites) biedt het hotel 10 zalen voor evenementen en vergaderingen met in totaal 700 m2 en een maximumcapaciteit van 350 personen. Het hotel beschikt daarnaast over een spectaculair terras met zwembad en zonneterras dat een prachtig 360° uitzicht biedt over de stad. Hoogwaardige gastronomie is één van de pijlers van het merk NH Collection. In NH Collection Gran Hotel Calderón kunnen gasten terecht in restaurant Don Giovanni van Chef Andrea Tumbarello. Het restaurant biedt het beste van de Italiaanse keuken en combineert seizoensproducten met exotische ingrediënten.

NH Collection Suecia

NH Collection Suecia ligt in het hart van het historische centrum van Madrid en kent een rijke historie. Het hotel diende onder meer als thuisbasis van de beroemde Amerikaanse schrijver en journalist Ernest Hemingway en de revolutionair Che Guevara. Het hotel telt 123 kamers (76 Superior, 33 Premium en 11 Junior Suites) en kent een elegant en gastvrij interieur, ontworpen door Lázaro Rosa-Violán en Mercedes Isasa. Ze lieten zich hierbij inspireren door Scandinavisch interieurdesign. Het hotel beschikt over een van de meest opvallende terrassen van de stad, met 150m² vloeroppervlak en een verhoogde privéruimte van 40m². Op loopafstand van het hotel bevinden zich de belangrijkste bezienswaardigheden van de stad waaronder de ´Art Walk´, een route langs vele musea en kunstinstellingen, zoals het Prado, het Thyssen-Bornemisza Museum en het Reina Sofia Museum of Contemporary Art. De focus op hoogwaardige gastronomie komt tot uitdrukking in restaurant Casa Suecia. De traditionele mediterrane gerechten met een internationale touch zijn perfect te combineren met de op maat gemaakte cocktails die geserveerd worden in de exclusieve Hemingway Bar. Deze speakeasy bar is te bereiken via de toiletten van het restaurant en doet denken aan de cafés tijdens de Amerikaanse drooglegging.