NH Collection breidt uit naar Eindhoven

Vierde NH Collection hotel in Nederland toegevoegd aan portfolio

HOOFDDORP - 13 juni 2016 – Vandaag heeft NH Hotel Group bekend gemaakt dat het haar portfolio in Nederland uitbreidt met een vierde NH Collection hotel. Medio 2017 zal het gloednieuwe NH Collection Eindhoven Centre de deuren openen in de Groene Toren aan de Vestdijk in Eindhoven. Het hotel gaat 132 kamers tellen en krijgt een panoramisch restaurant en een rooftop bar. Mede dankzij de zeer centrale locatie en de ruim 340m2 aan meeting- en eventruimte wordt het hotel de perfecte uitvalsbasis voor zowel zakenreizigers als toeristen.

Slechts enkele weken na de aankondiging dat NH Hotel Group voet zet op Antwerpse bodem met de opening van NH Collection Antwerp Centre in februari 2019, maakt de hotelketen haar plannen bekend voor uitbreiding in Nederland. NH Collection Eindhoven Centre is het vierde hotel dat in Nederland zal gaan opereren onder het upper-upscale merk van NH Hotel Group. De toevoeging van het hotel aan het groeiende portfolio is in lijn met het strategisch vijfjarenplan van de hotelketen dat begin 2014 is ingezet, waarin expansie één van de belangrijkste pijlers is.

NH Hotel Group werkt continu aan de optimalisatie en uitbreiding van haar portfolio. We zijn erg trots dat we zo kort na de bekendmaking van NH Collection Antwerp Centre kunnen aankondigen dat het NH Collection merk ook naar Eindhoven komt.“, aldus Maarten Markus, Managing Director NH Hotel Group voor Benelux, Groot-Brittannië, Frankrijk en Afrika. “NH Collection is al sterk vertegenwoordigd in Nederland met drie iconische hotels in Amsterdam. De opening van NH Collection Eindhoven Centre is de volgende stap in het realiseren van onze ambities in de Benelux.”

Centrale ligging

Het hotel is gesitueerd middenin het centrum van Eindhoven en krijgt een panoramisch restaurant op de dertiende verdieping en een rooftop bar met gedeeltelijk overdekt terras op de veertiende verdieping. Met ruim 340m2 aan meeting- en eventruimte, verdeeld over vijf zalen, wordt het hotel ook perfect geschikt voor het organiseren van congressen, evenementen en vergaderingen. Naast NH Collection Eindhoven Centre zullen er ook 112 woningen in het multifunctionele pand gerealiseerd worden en is er op de begane grond plaats voor diverse horecagelegenheden.

Het project wordt gerealiseerd in samenwerking met de Eindhovense projectontwikkelaar Foolen & Reijs Vastgoed. Als ontwikkelaar en eindbelegger zijn wij ervan overtuigd dat we door het sluiten van een twintigjarige huurovereenkomst met NH Hotel Group een uitstekende invulling hebben gevonden voor deze fantastische locatie.”, aldus Lee Foolen, directeur van Foolen & Reijs Vastgoed.

Feel the Extraordinary

NH Collection is het upper-upscale merk van NH Hotel Group en omvat vier- en vijfsterrenhotels die gevestigd zijn in historische en iconische gebouwen op strategische locaties. Door de combinatie van high-end gastronomie, technologische innovatie en design, biedt NH Collection onder het motto 'feel the extraordinary' haar gasten een memorabele beleving en stellen de hotels zich ten doel om de verwachtingen van hun gasten te overtreffen. Het merk werd in april 2016 in Nederland geïntroduceerd met de heropening van NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky, NH Collection Doelen en NH Collection Barbizon Palace in het centrum van Amsterdam. Wereldwijd zijn er inmiddels 60 NH Collection hotels.