NH Collection breidt uit naar Antwerpen

NH Hotel Group groeit naar twaalf hotels in België

ANTWERPEN - 26 MEI 2016 - Een lang gekoesterde wens van NH Hotel Group wordt realiteit: in februari 2019 zal het gloednieuwe NH Collection Antwerp Centre de deuren openen aan de Pelikaanstraat, gelegen in de Diamantwijk en naast het Centraal Station en de Antwerpse Zoo. Met dit hotel zet NH Hotel Group voet op Antwerpse bodem en breidt de keten haar Belgische portfolio uit naar twaalf hotels.

In het hart van de stad

Het hotel, dat zal gaan opereren onder het upper-upscale merk NH Collection, wordt gerealiseerd in samenwerking met de Vlaamse algemene aannemer Cordeel Group NV en zal 186 kamers tellen, verdeeld over tien verdiepingen.

Ook zal het hotel ruim 300 m2 aan meeting- en event space, parkeervoorziening en een restaurant bieden. Mede dankzij de zeer centrale locatie naast Antwerpen Centraal Station is het hotel de ideale uitvalsbasis voor zowel zakenreiziger als toerist. Net als in de andere 58 NH Collection hotels van NH Hotel Group zal ook in dit nieuwe hotel een prominente rol weggelegd zijn voor gastronomie, innovatie en design.

Met de komst van NH Collection Antwerp Centre gaat een lang gekoesterde wens van NH Hotel Group in vervulling.

NH Hotel Group is al sterk vertegenwoordigd in België en met de komst van NH Collection Antwerp Centre verstevigen we onze positie verder. Het hotel wordt prachtig en ligt op de beste locatie van de stad, iets dat kenmerkend is voor een NH Collection hotel."

Maarten Markus - Managing Director NH Hotel Group

De bouw van het hotel start eind 2016 en in februari 2019 zullen naar verwachting de eerste gasten inchecken. Ontwerp en realisatie zal gebeuren in samenwerking met Cordeel Group NV en Met Zicht op Zee Architecten, waarna NH Hotel Group voor in ieder geval twintig jaar het hotel zal exploiteren.

209611 ondertekening%20nh%20hotel%20group%20&%20cordeel%20group%20nv 225328 original 1463759620

Foto: Filip Van Remortel (l), Directeur PPS van Cordeel Group,  en Maarten Markus (r), Managing Director van NH Hotel Group, ondertekenen de samenwerking voor realisatie en exploitatie van NH Collection Antwerp Centre.

Feel the Extraordinary

NH Collection is het upper-upscale merk van NH Hotel Group en omvat vier- en vijfsterrenhotels die gevestigd zijn in historische of iconische gebouwen op strategische locaties. Door de combinatie van high-end gastronomie, technologische innovatie en design, biedt NH Collection onder het motto 'feel the extraordinary' haar gasten een memorabele beleving en stellen de hotels zich ten doel om de verwachtingen van hun gasten te overtreffen. Wereldwijd heeft NH Hotel Group bijna 400 hotels in 30 landen, waarvan momenteel 58 NH Collection hotels in onder meer Amsterdam, Madrid, Berlijn, Buenos Aires, Rome en Bogota.

In België werd het merk in september 2015 geïntroduceerd met de heropening van NH Collection Brussels Centre. In het najaar van 2016 wordt aan de Grote Zavel in Brussel NH Collection Grand Sablon heropend, wat het tweede NH Collection hotel in België zal zijn.

In totaal heeft NH Hotel Group met de komst van NH Collection Antwerp Centre twaalf hotels in België: zeven in Brussel, twee in Gent en één hotel in Brugge, Mechelen en Antwerpen.

De teller van het aantal NH Collection hotels in de Benelux staat dan op zes; in Amsterdam werden op 7 april jongstleden NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky, NH Collection Doelen en NH Collection Barbizon Palace officieel geïnaugureerd.