NH Hotel Group introduceert NH Collection in Duitsland

Berlijn, 12 mei 2016. NH Hotel Group heeft vandaag het upper-upscale merk NH Collection officieel gelanceerd in Duitsland. In het bijzijn van de Spaanse Ambassadeur in Duitsland, Juan Pablo García-Berdoy, CEO Federico J. González Tejera en Managing Director van de Business Unit Central Europe, Stephan Demmerle, zijn NH Collection Berlin Friedrichstrasse, NH Collection Frankfurt City, NH Collection Hamburg City en NH Collection Dresden Altmarkt geïnaugureerd als NH Collection hotels. In lijn met het strategisch vijfjarenplan, dat begin 2014 is ingezet, investeert NH Hotel Group wereldwijd in de renovatie van hotels om haar portfolio nog verder te versterken. Centraal staat het bieden van een hoge standaard van comfort, uitstekende service en uitmuntende gastvrijheid.

De lancering van NH Collection in Duitsland is een belangrijke mijlpaal binnen de uitbreidingsplannen van NH Hotel Group. "Deze lancering brengt ons een stap dichter bij onze visie: dat in de toekomst, wanneer iemand een reis plant naar een stad voor een overnachting of meeting, zakelijk of privé, diegene zich altijd zal afvragen of er een NH hotel op zijn plaats van bestemming is”, aldus CEO van NH Hotel Group Federico J. González Tejera. De keten wil tegen het einde van 2016 wereldwijd 68 NH Collection hotels op de kaart hebben staan.

Stephan Demmerle, Managing Director Business Unit Central Europe bij NH Hotel Group, legt de merkessentie van NH Collection uit: "Gasten die in een NH Collection hotel verblijven kunnen genieten van de NH Collection Brilliant Basics, zoals een Nespresso koffiemachine, een douche met regeneffect, de uiterst comfortabele 34 cm dikke NH Collection Sleep Better matrassen, het uitgebreide NH Collection Breakfast en natuurlijk de service die verleend wordt door onze Guest Relation Managers, die voorzien in alle individuele behoeften en elke wens doen uitkomen. We streven ernaar onze gasten te verrassen door hun verwachtingen van onze hotels en standaarden te overtreffen."

Ter gelegenheid van de lancering van het NH Collection merk in Duitsland zal NH Hotel Group voor de eerste keer de NH Collection Video Art Award uitreiken. Deze prijs, gecreëerd in samenwerking met de in New York gevestigde conservator Leo Kuelbs, wordt toegekend aan getalenteerde jonge videokunstenaars.

Feel the Extraordinary

NH Collection is het upper-upscale merk van NH Hotel Group en omvat vier- en vijfsterrenhotels die gevestigd zijn in historische en iconische gebouwen op strategische locaties. Door de combinatie van high-end gastronomie, technologische innovatie en design, biedt NH Collection onder het motto 'feel the extraordinary' haar gasten een memorabele beleving en stellen de hotels zich ten doel om de verwachtingen van hun gasten te overtreffen.

NH Collection Berlin Friedrichstrasse en NH Collection Frankfurt City zijn net als negentien andere NH Collection hotels in Europa en Latijns-Amerika ook onderdeel van het portfolio van Preferred Hotels & Resorts.

Uitbreiding

Dit jaar staat de opening van nog één NH Collection hotel in Duitsland gepland: op 1 juni 2016 wordt NH Collection Köln Mediapark ingehuldigd na een volledige renovatie. Onlangs werd in Wenen het eerste NH Collection hotel in Oostenrijk geopend: NH Collection Wien Zentrum. Op een ideale en centrale locatie op Europa’s langste winkelstraat, de Mariahilferstraße, kunnen de gasten genieten van een uniek en gedenkwaardig verblijf. Oostenrijk is net als Duitsland, Zwitserland, Polen, Tsjechië, Hongarije, Slowakije en Roemenië onderdeel van de Business Unit Central Europe van NH Hotel Group.

Press photo 1 (from left to right): Juan Pablo García-Berdoy (Spanish Ambassador to Germany), Federico J. González Tejera (CEO of NH Hotel Group), Stephan Demmerle (Managing Director of Central Europe Business Unit)

Press photo 2 (from left to right): Federico J. González Tejera (CEO of NH Hotel Group) and Stephan Demmerle (Managing Director of Central Europe Business Unit)

NH Collection Berlin Friedrichstrasse

NH Collection Frankfurt City

NH Collection Hamburg City

NH Collection Dresden Altmarkt

NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met bijna 400 hotels in 30 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. De hotels van NH Hotel Group zijn bekroond met de Zoover Award voor Beste Hotelketen 2014 en 2015. Kijk voor meer informatie op www.nh-collection.com.