NH Hotel Group presenteert NH Collection Palazzo Cinquecento in Rome

Historisch NH Collection hotel in de 'eeuwige stad' toegevoegd aan portfolio

ROME - 29 APRIL 2016 - NH Hotel Group heeft in Rome het nieuwe hotel NH Collection Palazzo Cinquecento gepresenteerd. Nadat eerder al hotels in Venetië, Amalfi, Taormina, Florence, Milaan, Genua en Turijn het predikaat NH Collection kregen, breidt het upper-upscale merk van NH Hotel Group haar aanwezigheid in Rome nu uit met een derde hotel. NH Collection Palazzo Cinquecento ligt centraal en vlakbij de belangrijkste toeristische en culturele bezienswaardigheden van de stad. Het hotel beschikt over 177 kamers, een terras van 600 m2, uitgebreide meeting & events faciliteiten en een aantrekkelijk gastronomisch aanbod. NH Collection Palazzo Cinquecento is het 53e hotel van NH Hotel Group in Italië en het tiende NH Collection hotel in dit land.

"We zijn erg trots dat we dit iconische NH Collection hotel in het voor ons strategisch zo belangrijke Italië kunnen openen", verklaarde Federico J. González Tejera, Global CEO van NH Hotel Group. "Deze lancering brengt ons een stap dichter bij onze ambitie: dat in de toekomst, wanneer iemand een reis, overnachting of meeting plant in een stad, zakelijk of privé, diegene zich altijd zal afvragen of er een NH Hotel op zijn bestemming is.”

In juli 2014 werd het merk NH Collection voor het eerst wereldwijd gelanceerd in Venetië met de opening van het NH Collection Palazzo Barocci. Met de opening van het vijfsterrenhotel NH Collection Palazzo Cinquecento, versterkt NH Hotel Group het upper-upscale merk in Italië: "We willen ons premium merk in Italië uitbreiden en onze gasten onvergetelijke ervaringen bieden die hun verwachtingen overstijgen. NH Collection Palazzo Cinquecento is ons tiende hotel dat valt onder dit exclusieve merk en het 53e hotel van de business unit in Italië", aldus Chema Basterrechea, Managing Director van NH Hotel Group in Italië.

Bij de lancering van het nieuwe NH Collection hotel waren naast Dario Franceschini, afgevaardigde van het Ministerie voor Cultureel Erfgoed, Activiteiten en Toerisme, ook andere autoriteiten en leden van de Italiaanse society aanwezig. De culinaire omlijsting van de lancering werd verzorgd door Chris Naylor, Executive Chef van 1* Michelin Restaurant Vermeer in NH Collection Barbizon Palace, en Julian Marmol, Executieve Chef van Kyushu Restaurant in NH Collection Grand Convento di Amalfi.

NH Collection Palazzo Cinquecento

Het hotel is gehuisvest in een gebouw dat ooit het hoofdkantoor was van de spoorwegen en posterijen. NH Collection Palazzo Cinquecento beschikt over 177 comfortabele en ruime kamers (82 Superior, 56 Premium, 8 Premium XL, 20 Junior Suites, 11 Suites), ingericht in een elegante en verfijnde stijl. De kamers zijn voorzien van alle comfort en faciliteiten die kenmerkend zijn voor de hoge standaard van het merk NH Collection. Naast het 'Grand Tour' restaurant beschikt het hotel over twee cocktailbars. Eén van de twee bars bevindt zich op de vijfde verdieping van het gebouw en beschikt over een dakterras dat een uniek uitzicht biedt op de skyline van Rome. Het hotel heeft vier meeting en events ruimtes en beschikt over een fitnessruimte.

NH Collection Roma Palazzo Cinquecento staat op een prachtige locatie midden in het levendige centrum van Rome, aan de Piazza dei Cinquecento. Het plein, dat is opgedragen aan de vijfhonderd Italiaanse soldaten die werden gedood in de slag bij Dogali in 1887, beschikt over diverse architectonische en stedenbouwkundige werken.

Restanten van de Servische Muren, die dateren uit de periode van de Romeinse Republiek en werden gebouwd in de zesde eeuw voor Christus in opdracht van de zesde koning van Rome, Servius Tullius, zijn te zien in de tuin voor het NH Collection Roma Palazzo Cinquecento hotel; ze vormen een authentieke archeologische schat.

NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met bijna 400 hotels in 30 landen in Europa, Afrika, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Onder de NH Hotel Group vallen de urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. De hotels van NH Hotel Group zijn bekroond met de Zoover Award voor Beste Hotelketen 2014, 2015 en 2016. Kijk voor meer informatie op www.nh-collection.com.

206161 official%20launch%20event%20nh%20collection%20cinquecento%20rome b68fde original 1461914517

Van links naar rechts: Federico J. González Tejera, Global CEO van NH Hotel Group, Dario Franceschini, afgevaardigde van het Ministerie voor Cultureel Erfgoed, Activiteiten en Toerisme, Chema Basterrechea, Managing Director van NH Hotel Group in Italië.