189050 nhc%20header%20press%20release 350483 large 1448963654

The Tailor en King Charles II in de prijzen bij de Red&Grey Best Hotel Bar Award

Barconcepten NH Collection verkozen tot Beste Nieuwkomer en Beste Creatieve Hotelbar

AMSTERDAM - 17 MAART 2016 – Tijdens de jaarlijkse verkiezing van de Beste Hotelbars van Amsterdam zijn twee barconcepten van NH Hotel Group beloond met een award. De op 17 februari 2016 geopende bar The Tailor in NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky is verkozen tot Beste Nieuwkomer. King Charles II, de pop-up cocktailbar van NH Collection Barbizon Palace, is geprezen als Beste Creatieve Hotelbar.

Ode aan Krasnapolsky

Beide bars zijn beoordeeld door een vakjury en kwamen als winnaar uit de bus vanwege hun onderscheidende concepten. “The Tailor biedt de gast spectaculaire cocktails en perfecte bar-bites. Deze bar brengt het verbouwde NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky tot leven,” aldus de jury over The Tailor.  Het concept van The Tailor is geïnspireerd op het oorspronkelijke ambacht van Wilhelm Krasnapolsky: hij was kleermaker toen hij in de 19e eeuw naar Amsterdam reisde en de eerste fundamenten legde voor wat later het 55 panden tellende hotel zou worden. Het menu en de bijzondere ‘tailor-made signature cocktails’ van The Tailor zijn gecreëerd door de Best Female Bartender Worldwide: Tess Posthumus.

Roomservice at Olof’s

De Beste Creatieve Hotelbar is King Charles II, de pop-up hotelbar van NH Collection Barbizon Palace. De bar is opgezet in samenwerking met Fever-Tree en maakt onderdeel uit van pop-up restaurant Roomservice at Olof’s in de  St. Olofskapel, gelegen aan de Zeedijk. Dit restaurant is volledig opgetrokken uit materialen van het bijbehorende hotel, dat op dit moment wordt omgetoverd tot één van de drie eerste NH Collection hotels van Nederland. “Door de bijzondere locatie, merkenkeuze en het tijdelijke karakter, is dit een hotelbar die je niet mag missen.” Liefhebbers van cocktails moeten snel zijn, de bar zal op 30 april de deuren sluiten na vier uiterst succesvolle maanden.

Red & Grey Best Hotel Bar Award

De Red & Grey Best Hotel Bar Award wordt sinds 2012 georganiseerd. De hotelbarverkiezing wordt mogelijk gemaakt door Red & Grey, de mix van Canadian Red cranberry en Grey Goose vodka. In 2014 viel een andere bar van NH Hotel Group al in de prijzen: BAR|KITCHEN van nhow Rotterdam werd toen verkozen tot Beste Hotelbar van Rotterdam.

NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met bijna 400 hotels in 29 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. NH Hotel Group is bekroond met de Zoover Award voor Beste Hotelketen 2014 en 2015 en is dit jaar opnieuw genomineerd voor deze prijs.

Op 7 april 2016 zal het NH Collection merk officieel in Nederland worden gelanceerd met de opening van NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky, NH Collection Doelen en NH Collection Barbizon Palace.

Kijk voor meer informatie op: