Brigade The White Room van Jacob Jan Boerma bekend

Arturo Dalhuisen en Richard Eerhardt aan de slag bij NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky

AMSTERDAM - 23 FEBRUARI 2016 - Chef de Cuisine Arturo Dalhuisen en Maître Richard Eerhardt zullen vanaf medio april aan het roer staan van de brigade van The White Room, het restaurant van 3*Michelin Chef Jacob Jan Boerma in NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky. Het fine-dining restaurant van de sterrenchef haalt hiermee een zeer ervaren en gemotiveerd duo binnen dat The White Room nationaal en internationaal op de kaart gaat zetten.

Arturo Dalhuisen is afkomstig uit Boerma's Restaurant De Leest*** in Vaassen, waar hij als Sous Chef drie jaar lang in de keuken werkte. Eerder al in zijn carrière werkte hij als Chef de Parti voor De Leest, waarna hij naar België vertrok om zijn culinaire horizon te verbreden en aan de slag te gaan voor diverse sterrenzaken. Op vroege leeftijd won Dalhuisen al diverse culinaire competities voor jonge chefs; zo werd hij in 2010 op de Horecava uitgeroepen tot Nederlands Kampioen Jonge Koks. Dalhuisen kan niet wachten om aan de slag te gaan in The White Room: "Ik had natuurlijk al een geweldige job bij Restaurant De Leest, maar dit nieuwe avontuur is helemaal te gek. Samen met Jacob Jan Boerma ga ik deze uitdaging heel graag aan!"

Maître Richard Eerhardt is een bekende naam binnen de Amsterdamse culinaire wereld. Zo werkte Eerhardt als Maître en Chef de Rang voor onder meer Restaurant Bord'Eau** in Hotel De L'Europe, Restaurant Vinkeles* in The Dylan en La Rive* in het Amstel hotel. Eerhardt wil zijn ervaring nu graag inzetten bij The White Room: "Door persoonlijke service wil ik van The White Room een plek maken die voor iedere gelegenheid ‘the place to be’ is, een plek waar voor iedereen herinneringen worden gecreëerd door onze inzet van kennis, humor en gastvrijheid."

Jacob Jan Boerma is blij dat Dalhuisen en Eerhardt zich bij zijn team hebben gevoegd: "Met dit team maken we van The White Room een aanvulling op het fantastische gastronomische aanbod van Amsterdam."

Over The White Room

The White Room zal medio april 2016 de deuren openen in vijfsterrenhotel NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky. Onder signatuur van 3*Michelin Chef Jacob Jan Boerma biedt The White Room een verfijnde, moderne keuken in een historische omgeving: The White Room is gevestigd in de oudste restaurantlocatie van Amsterdam in een prachtig onderhouden, monumentaal pand. Als onderdeel van het premium NH Collectionmerk geeft The White Room, samen met Grand Café Krasnapolsky en bar The Tailor, invulling aan één van de kernwaarden van het merk: gastronomie. Binnenkort kunnen culinaire liefhebbers alvast een tafel reserveren voor een diner in The White Room.

Over NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky

NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky kent een rijke historie en is beroemd tot ver buiten de landsgrenzen. Het pand werd in 1866 gekocht door de heer Krasnapolsky als koffiehuis. Namens haar cliënten verbouwt AXA Investment Managers - Real Assets het hotel momenteel in fases, in samenwerking met NH Hotel Group. Na de verbouwing telt het hotel meer dan 2.200 m2 evenementenruimte en 451 kamers, waaronder een Royal Suite van 120 m2 met een eigen lift, kogelwerend glas en een adembenemend uitzicht op de Dam.