Tess Posthumus aan de slag voor NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky

Best Female Bartender Worldwide verbindt naam aan hotelbar The Tailor

AMSTERDAM - DONDERDAG 26 NOVEMBER 2015 - Tess Posthumus, in 2015 uitgeroepen tot Best Female Bartender Worldwide, heeft zich verbonden aan de nieuwe hotelbar The Tailor, die gerealiseerd wordt in NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky in Amsterdam. Na de verbintenis van 3*Michelin Chef Jacob Jan Boerma is Posthumus de volgende naam die het hotel nog verder op de gastronomische kaart zet. De cocktailgrootheid zal onder meer de samenstelling van de menukaart en de training van het barpersoneel voor haar rekening nemen. The Tailor opent medio januari 2016 de deuren in het beroemde hotelpand aan de Dam.

Gastronomie
Net als in de andere ruim vijftig NH Collection hotels van NH Hotel Group wereldwijd, speelt gastronomie bij NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky een hoofdrol. In mei van 2015 werd al bekend dat 3*Michelin Chef Jacob Jan Boerma zich als Consulting Chef heeft verbonden aan zowel Grand Café Krasnapolsky, dat een maand geleden de deuren opende aan de Dam, als aan het nog te realiseren fine dining restaurant, dat de werktitel The White Room draagt.
De samenwerking met Tess Posthumus voor The Tailor is 'the perfect fit' voor het hotel:

"In The Tailor draait alles om vakmanschap, stijl en oog voor detail. Met de kennis en ervaring van Tess Posthumus kunnen we een geweldig menu aan cocktails bieden en zorgen we voor een unieke ervaring voor onze gasten," aldus Herman Klok, Hotel Director van NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky.

Ook Tess Posthumus is enthousiast: “Dit is een hele mooie samenwerking en ik kan niet wachten tot The Tailor helemaal klaar is. Amsterdam krijgt eindelijk een hotelbar waar we internationaal trots op kunnen zijn!”

Best Female Bartender Worldwide
Tess Posthumus studeerde Media & Cultuur aan de Universiteit van Amsterdam en rondde in 2014 haar Master Sociologie af. Tijdens haar studie werkte Tess al in diverse horecazaken en werd ze verliefd op de wonderschone wereld van het mixen. Sinds 2009 werkt ze bij de Amsterdamse bar Door 74. Haar talent is niet onopgemerkt gebleven: Tess won diverse nationale competities en werd de internationale winnaar van The Mixing Star van Disaronno. Dit jaar werd ze bij de Diageo World Class niet alleen de beste van Nederland, tijdens de wereldfinale in Kaapstad werd Posthumus uitgeroepen tot Best Female Bartender Worldwide 2015. The Tailor is het volgende spannende project op haar indrukwekkende CV.

The Tailor
In het hart van het 55-panden tellende NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky wordt hard gewerkt aan de realisatie van bar The Tailor. Geïnspireerd door het oorspronkelijke beroep van oprichter Wilhelm Krasnapolsky, is Amsterdam met The Tailor binnenkort een verfijnd barconcept rijker. Medio januari zal The Tailor de deuren openen voor het publiek, mét de cocktails van Tess Posthumus op de kaart.

Over NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky
NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky kent een rijke historie en is beroemd tot ver buiten de landsgrenzen. Het pand werd in 1866 gekocht door de heer Krasnapolsky als koffiehuis. Namens haar cliënten verbouwt AXA Investment Managers - Real Assets het hotel momenteel in fases, in samenwerking met NH Hotel Group. Na de verbouwing telt het hotel meer dan 2.200 m2 evenementenruimte en 451 kamers, waaronder een Royal Suite van 120 m2 met een eigen lift, kogelvrij glas en een adembenemend uitzicht op de Dam.